Trött lillebror

Efter att jag hämtat barnen från dagis ville Melker gå ut och leka med sina kompisar som var ute i området. Alfred var lite uttråkad och jag frågade om han ville titta på en film medan jag lagade mat. Jag läste upp de filmtitlar som vi har och han fastnade för en film med Mora Träsk. En film som han aldrig förr tittat på. Jag satt med honom de första 10 minuterna ungefär innan jag gick ut i köket. Alfred kom strax efter ut till mig i köket och var allmänt smågrinig. Han sover inte middag på dagis längre och jag antog att det i kombination med hunger OCH att storebror inte var inne som gav honom detta humör. Hur som, han gick till slut in till vardagsrummet igen och efter ett litet tag blev det alldeles tyst där inne. Så skönt tänkte jag, då accepterade han Mora Träsk iaf...  Efter ett par minuter kunde jag slita mig från matlagnnigen och det var en skön syn som mötte mig. Alfred låg på magen med rumpan upp i luften och sov på vår "sittpuff". Med andra ord var Mora Träsk bra att somna till...

Klockan var ca 16.55 när han somnade och det var helt hopplöst att få liv i honom, vi försökte allihopa flera gånger. Till slut gav vi upp och jag lyfte in honom till hans säng, satte på honom nattblöja och pyjamasbyxor och han sover ännu (22.15). Ska bli intressant att se när han vaknar i morgon bitti. Jag skulle tro att han kommer vakna vid 5-snåret som vanligt. På sista tiden vaknar han vid 5 och ofta svårt att somna om...


Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Hihi, känner igen det där ;) . Alex är nästan bara intresserad av TV om han är trøtt och ska ta sig en liten blund och sen är han helt hoppløs att väcka. Tror ärligt talat man skulle kunna vända honom upp och ner utan att han reagerade ;) .

((Kramar))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback