Torsdag 3 januari - Skridskor

Eftersom Melker fick skridskor i julklapp köpte M nya skridskor till sig igår för att kunna vara med ute på isen och idag torsdag var det dags för premiäråkning för dem två. Med till Isstadion var även kusin Filip och mamma B. Som vanligt när något är nytt för Melker har han dåligt tålamod för att lära sig det nya. Han tror att han ska kunna åka lika bra som alla andra och har ingen förståelse för att alla(?) är som bambi på hal is i början då man ska lära sig åka skridskor. Jag tror han sammanlagt var ute 5 minuter på isen ungefär. Resten av tiden då vi var vid Isstadion satt han och tjurade brevid isen... Jag hoppas verkligen att han tar sig tid att lära sig åka för det är ju kul. Jag blev också väldigt sugen på att åka. Jag har skridskor hemma i garaget, men jag är rädd för att mina fötter är för stora numera...  Men jag har bestämt mig för att köpa nya om det är så att de är för små! Jag vill också åka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback