Skridskoåkning

Inte sedan 1994 (tror jag) har jag stått på ett par skridskor, men idag gjorde jag det. Jag och Melker åkte till Isstadion och åkte en liten stund innan de stängde för allmänheten. Visst var det lite vingligt de första minuterna, men sen tycker jag att jag klarade det rätt bra.

Det gick mycket bättre även för Melker denna gång. Vi höll varandra i handen och åkte omkring på isen. Han tyckte det var mycket roligare denna gång. Och det är ju så det är, färdigheten kommer ju mer man får öva. Ett par gånger till så åker han själv.

Nu vill jag ha spolad is här i Hällby så vi slipper hålla reda på öppettider. :-)

Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Trevligt att du bloggar =) , var ju massa att läsa ikapp :)! Duktig liten kille ni har, jättesøt också =) !
När jag var "liten" (är jag inte det fortfarande, tss?) så tränade jag konståkning, men nu varken tørs jag eller kan jag knappt stå på ett par skridskor...

((Kramar))

Postat av: Jessie

Visst är det roligt att åka skridskor, även om man känner sig som "Bambi på hal is" :). Både Ebba & Agnes gillar att åka skridskor, men i år har vi inte hunnit åka så mycket än.

2008-01-07 @ 11:35:27
URL: http://www.skeppartorps.se
Postat av: Susanne

Härligt att åka skridskor! har själv inte åkt sedan gymnasiet, tror jag. Nu får barnen klara sig själva - mina är för små och jag har inte köpt nya. Borde kanske det...? Här väntar vi också på skridskois på närbelägna banan som spolas vid minusgrader. Har inte hänt ännu den här vintern. Kul att Melker tyckte det var roligare den här gången! Kram.

2008-01-07 @ 23:03:53
URL: http://dusisus.blogspot.com/
Postat av: Daya&Gänget

Helloooo!
Ja visst är det skönt med oberörda hundar vid 12 slaget. Mycket mycket skönt =) De satt ute på balkongen med oss och tittade på fryverkrierna :D
Ha en trevlig fortsatt dag.

2008-01-08 @ 14:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback