Pottstatus

Sedan den 22 december kör vi ju stenhårt på att Alfred ska bli torr och det går så här efter nästan två veckors övande riktigt, riktigt bra. Visst händer det någon olycka ibland, men de blir färre och färre. Numera går han dessutom även självmant på toaletten när han känner behov. Pottan har han helt valt bort, det är mycket bättre enligt han själv, att kissa på "poletten". Även "nummer två" gör han oxå på toaletten. Skönt att han greppat även den biten.

image137
På bilden:  Alfred och sina "klistermärken" som han fått klistra upp efter att ha
varit duktig och kissat på pottan eller toaletten.

Även nätterna är i princip helt torra numera, men där vågar jag inte ta bort blöjan ännu på ett tag. Framförallt är jag inte säker på att han skulle vakna om han känner sig kissnödig...

Tänk på måndag, då det är dags att gå till dagis igen får de tillbaka en "ny" Alfred. En Alfred som blivit stora killen, som både slutat med napp och blöja! :-) Min stora lilla kille!! Puss lilla älskling!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej!Läste ju att Alfred nu är torr, Klara har precis blivit det.
Hon började i november, då ville hon själv gå på toaletten, hon har aldrig varit på pottan, hon gillade den inte, så det är "toletten" som gäller.

Sen i lördags har hon även sovit utan blöja på natten.

JAg hoppas bara att dagis fattar nu att hon inte behöver blöja, ok om hon glömmer på dagis nån gång, men det är ju inte hela världen om hon pinka rpå sig.

God fortsättning förresten:)
//Mia med Iza & Klara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback