Fredag 4 januari - Frisörbesök och bobåkning

image134
På bilden: en oklippt långhårig lillebror


 

Klockan 11 idag hade Alfred en välbehövlig klipptid inbokad. Han hade dock inte samma inställning som jag att det var dags för en klippning. Han har aldrig klippt håret tidigare och nu har håret blivit lite väl långt på hjässan. Alfred tvärvägrade överhuvudtaget att sitta i frisörstolen och sa "nej, inte blippa mig" och så vidare... Som tur var hade de flera lediga tider idag så vi kom överens om att vi skulle gå iväg en stund och komma tillbaka då han lugnat sig.


Vi gick in på BR Leksaker och tittade om det var något som han ville ha (japp en muta). Han gick mest omkring och tittade på leksaker i största allmänhet och de saker jag kom med sa han bestämt nej till... *suck* Han förstod nog att vi skulle gå tillbaka så snart han valt en leksak. :-) Men så kom jag på att vi pratat om att köpa en film med Dora utforskaren  och se det gick hem. Han jublade och tog genast filmen till sitt hjärta. Sen gick det bättre att gå tillbaka till frissan.


Han hittade en liten låda med några slitna leksaker som han genast började leka med. När det väl var hans tur följde han snällt efter frisören till stolen men han till en början ändå inte sitta i stolen... Han lät sig övertalas och sen fick frisören jobba snabbt! J Det var nog det snabbaste klippningen hon gjort... Det gick så snabbt att hon inte hade hjärta att ta ut full betalning för klippningen. Jag vet inte hur lång tid det tog, men jag är inte förvånad om det bara tog 10 minuter eller så inklusive övertalningen. Hon klippte lite på längden uppe på hjässan och bak i nacken. Han har fortfarande sina lockar kvar i nacken, de fick hon inte klippa bort.

Efter frisörbesöket åkte vi till Vilstabacken för att åka lite bob. Det var kul och himmel vad fort det gick. Alfred var riktigt modig tycker jag. Han vågade åka rätt högt uppifrån, det skulle aldrig Melker gjort i samma ålder. Fast iofs så åkte han ju aldrig själv, utan jag, Melker eller M satt bakom honom på boben.

Bobåkning
Ser Melker något verkligen??

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ååå vad sugen jag blev att åka till vilstabacken, vi har inte hunnit vara där i år (än).
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback