Trädgårdshelg

Nu äntligen är vi klara med årets städning i trädgården inför vintern. Som resultat har vi en nyräfsad tomt, och jag har fått lite träningsvärk i rygg och överarm samt att tumgreppet ömmar. *ler*

Vi har inte så mycket lövträd (två äppelträd) på tomten, men vi har fyra björkar i slänten upp mot vägen samt en hel dunge intill tomten som snällt delar med sig av löven till oss. *morr*

Jag önskar att man på något enkelt sätt kunde trolla bort alla löv, eller varför inte använda en sån där smart blåsgrej som kommunen har för att blåsa bort/ihop löven. Fast frågan är hur det funkar på blöta löv? Förmodligen inte så bra...

Det blev många vändor med skottkärran minst 15 stycken, det var jobbigt under tiden, men nu sitter jag med gott samvete här vid datorn i knät. Alfred sitter bredvid mig och tittar på sin favoritfilm "Bilar" och Melker har två kompisar hos sig och de gick precis ut för att leka lite så nu är det lugnt och skönt i huset igen.

Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Skønt då man är färdig ;). Det där med løvblåsare låter som något som kan gøra en till en väldigt opopulär granne :P .

Hoppas du fått bildmail :)
((Kramar))

Postat av: Susanne m Edith

Känner igen det där. Dessa jäkla löv!!!
Vi har några STORA träd på framsidan som fäller miljoners, miljoners med löv och jag har räfsta ihop dem i högar men sedan så har det inte blivit något mera - så nu ligger de bara där och ser eländiga ut *suck*
Helst skulle jag vilja elda upp skiten....om man får säga så?
Kram fr Sus

2007-11-05 @ 20:12:55
URL: http://dusisus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback