Resultat

Alfred har fortfarande inte knäckt koden med att kissa på potta. Han är duktig på dagis och sätter sig vid blöjbyte och innan och efter de varit ute. Det har bara blivit resultat vid två tillfällen (vad jag vet). Hemma har han ännu inte lyckats kissa då han suttit tills idag...

Efter frukost bad jag Alfred ta av sig sin nattblöja vilket han oxå gjorde. Strax därefter började han skrika/ropa på mig för att han hade kissat på sig. *suck* Så det var bara att bära in honom till badkaret och skölja av honom. Samtidigt pratade vi om att han måste kissa på pottan när man inte har blöja på sig osv... Jag torkade honom och gick för att hämta blöja och hans kläder. När jag kommer tillbaka ser jag att han har satt sig på pottan och så säger han att han inte vill sitta längre... Nej då, det behöver du inte svarade jag och samtidigt reser han sig och då ser jag att han faktiskt har kissat en hel del i pottan!! *glad*

Jag berömmer honom jättemycket och han ser så stolt ut där han står. Tänk, då har han alltså knipit av strålen då han kissade på golvet och sedan hållt sig tills han själv valde att sätta sig på pottan. Håll med om att detta är ett framsteg. :-)

Storebror var 2 år och 6½ månad när han knäckte koden. Alfred är idag 2 år och 7 månader så det är ju "onekligen" på tiden. *ler* Han är intresserad och vill gärna ha "songer" på sig och jag har förklarat för honom att han får kalsonger då han börjar kissa på pottan och då har han nickat förståndigt till svar. *lilla gubben*

Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Duktig kille =) ! När de är mogna før det så tror jag det går väldigt fort från våt til torr!

((Kramar))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback