Jordgubbstjuvar florerar häromkring... :-(

*surar*

Tidigare i våras köpte jag 10 jordgubbsplantor och jag blev glatt överraskad då jag fick se att vi faktiskt redan denna sommar skulle få lite gubbar att avnjuta. Jag har spänt följt de första ljusröda jordgubbarna de senaste dagarna och väntat på att de skulle bli sådär riktigt solmogna, vilket snart skulle ske...

MEN....

Idag då jag skulle göra min dagliga koll upptäckte jag att SAMTLIGA mogna jordgubbar var spårlöst borta - inte en enda fanns kvar i landet!!! :-( Någon/några har alltså gått in på vår tomt medan vi var borta och ätit upp dem!! Först trodde jag att det kanske var fåglarna som är bovarna, men inte ett enda spår av halvuppätna gubbar finns kvar! Jag kan heller inte skylla på våra egna barn då varken Melker eller Alfred äter jordgubbar. *knaspellar*

Åååå så suuuuuuur jag blir att folk/barn/människor/ungdomar/gamlingar (vem det nu än är) inte kan låta blir sånt som inte är ens eget.


Kommentarer
Postat av: Dajja

Sorry!!
Jag menar Didrikssonare *skratt*
Fy fan vad trött jag är! vi har storstädat, tvättar kläder och lagat mat, jag vet inte hur många gånger jag har diskat idag *skratt* nu ska jag damma oxå!
Du anar inte hur STORA spindlar vi har utanför våra vardagsrumsfönster! de är större än min tumnagel. Man ser de ganska deltajerat. bläää så länge de håller sig DÄR och jag HÄr *skratt*
De håller ialf myggen och flugorna ute.

Postat av: Sara i Norge

Vilken härlig møhippa! God vänner du har =) !
Tråkigt med jordgubbarna, førstår verkligen att du blir sur... änn så länge har vi aldrig haft någon som tjuvplockat gubbar hos oss som tur är, men ett år blev massor av dem uppätna av getingar *usch*.
Lycka till med brøllopsbestyret!

2007-06-29 @ 08:48:22
URL: http://saranorge.spaces.live.com/
Postat av: Linda

Nä, fy så trist att någon snodde jordgubbarna! Tja, själv kikade jag på våra få jordgubbsplantor igår och spanade in några stycken som förmodligen skulle vara mogna och goda idag. Men precis när jag kom ut hade Adam tuggat i sig allihop. JÄTTEGODA var de, intygade han! Jodå, det tror jag säkert! ;-) Nu finns bara gröna gubbar kvar och i det här trista vädret tar det säkert en massa dagar innan de mognar...

2007-07-04 @ 23:56:36
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback