Vargavinter de senaste dagarna

Brrr så kallt det har varit de senaste tre morgnarna. I går och i förrgår hade vi modiga 17 grader kallt och i morse -12 grader. Det är tur att kvicksilvret stiger något under dagen i alla fall så barnen kan vara ute och leka i snön utan att förfrysa sig.

Tidigare i veckan har vi på jobbet pratat om såna tekniska grejer i hemmet som männen oftast sköter, såsom värmepumpen och dylikt. Då berättade jag att jag inte vet hur man gör för att byta huvudsäkringen, eller rättare sagt - VART man gör det. Jag vet att M går ut till garaget för att byta den säkring som gått sönder, men exakt vart dessa sitter har jag hittills brytt mig om. :-) Men det är nog dags för att lära sig...

I morse då jag gick ner för att äta lite frukost märkte jag att en fas hade gått för när jag tände kökslampan lyste den bara knappt lite grann... Tur för mig då att M, som varit bortrest ett par dagar, återigen var hemma eftersom jag inte lärt mig byta säkring ännu. Perfekt läge, tänkte jag, att äntligen lära sig VAD han byter och VAR, men vad händer då? Jo, lagom då vi skulle gå ut vaknade Alfred så det slutade med att bara M bytte säkring (som vanligt). I helgen, om inte förr, måste M visa mig hur man gör!! Så här får det ju inte vara. :-)

Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag behöver också lära mig att byta säkring, vi pratade om det senast i går då vi plötsligt fick strömavbrott. Vi kan få "överbelastning" om vi har för många maskiner och apparater igång. I går körde jag tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, ugn samt damsugare samtidigt och plötsligt blev det kolsvart. Vi har ett proppskåp inne i huset och ett ute... Självklart är det säkringen ute som gick... Jocke bytte säkring och jag var inne hos barnen. Men vore ju bra att veta hur man gör, nästa gång det blir svart är kanske inte Jocke hemma *hm*

2007-01-26 @ 14:26:00
Postat av: Sara i Norge

Hej!
Tjusig blogg =) !! Spännande (och påfrestande) med køksomgøringen ska følja med =) !
Länkar hit från min blogg, hoppas det är ok?
((Kramar))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback