Medieträning

Idag hade vi en heldags kurs i Medieträning. Det var en mycket givande och lärorik dag, verkligen!! Eftersom jag har den tjänst jag har är det inte helt omöjligt att jag någon gång kommer att hamna i en sån situation att jag ska göra ett uttalande i press. *gulp* Förhoppningsvis kan min chef ta min plats vid ett sånt tillfälle, men det kan ju faktiskt vara så att han inte går att nå för tillfället... ;-)

Det var de båda "journalist rävarna" Roger Magnergård och Hasse Gustavsson som var våra lärare. De har tillsammans stor erfarenhet av medievärlden då de bl a har jobbat på Expressen, TV8, TV4, Aktuellt och Rapport för att nämna några av deras tidigare arbetsplatser.

Eftermiddagen innehöll praktiska övningar. Det gick ut på att vi fick ett påhittat scenario som vi skulle "förklara" samtidigt som vi blev filmade och intervjuade av en av lärarna. Jag kan lätt säga att vi blev grillade som värsta "Uppdrag Gransknings-offer". :-)

Förhoppningsvis kommer jag ihåg vad som sas under dagen så jag kommer ihåg det den dagen då det blir dags för mig att göra att uttalande.

Roligt var det i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback