"Min tand é lös..."

Igår när sambon hämtade barnen från dagis frågade dagisfröken M lite kryptiskt om vad sambon tyckte om tänderna. Sambon måste då sett ut som ett frågetecken och M förtydligade sig lite genom att säga "ja, att Melker har lösa tänder alltså!" Det hade hon upptäckt förra veckan vid maten då hon tyckte att hans framtänder hade "rört" sig lite konstigt!!?? Snacka om att ha stenkoll på barnen. :-) Tänk, vi har inte upptäckt det och då borstar vi ändå tänderna på honom två gånger om dagen..

Melker själv har inte berättat något, men jag vet att han för kanske 2-3 månader sedan nämnt att han har en lös tand, men att jag då inte lagt så mycket energi på det eftersom han bara är dryga 4,5 år gammal. Det är lite tidigt tycker jag att ha lösa tänder.

Det är framförallt den ena framtanden som är lite lös, det går att rucka lite på den. Sen säger han att den andra framtanden också är lös, men den ser man knappt inte att den är lös. Det är nog mest han som känner det skulle jag tro.

Vi väntar på att få en kallelse till tandläkaren här snart. Hans kompis har nyligen varit där och han fyller två månader före Melker, så snart är det nog dags för honom också. Då får vi ta upp det här med att han redan har lösa tänder. När han var dryga två år ramlade han och slog i ena framtanden. Det blev en liten liten flisa som försvann då. Jag kontaktade både tandvården och försäkringsbolaget då för att få det nedskrivet. Nu är det dock den andra tanden som är lite lös och inte den han slog i så det stämmer inte heller riktigt...

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback