Ett nytt ord

Väldigt vad svårt jag har att komma in på denna sida för att kunna blogga. Har försökt i flera dagar nu, men nu från jobbet funkade det. :-)

-----

Ett nytt ord
Jepp, det är vad som kommit över Alfred läppar. Han pratar väldigt lite, tycker jag för att vara 22 månader gammal. Storebror pratade betyligt mer vid samma ålder. Jag vet att man inte kan och ska jämföra barn, men det är ju rätt svårt när båda barnen bor under samma tak...

I alla fall, i söndagsmorse satt jag och Alfred i fåtöljen och myste lite samtidigt som vi tittade på TV. Melker sov fortfarande. När Melker väl vaknat kom han ner till oss övriga och kom fram till mig för att ge mig en kram och gosa lite. Då säger Alfred helt plötsligt: "Atta" (läs: akta) för jag antar att Melker stod lite i vägen för TVn. Han sa det flera gånger och det var så sött på något vis. Han har ju tidigare bara förärat oss att höra honom säga mamma, pappa, oj, blä, wow och aj  typ... Jag hoppas det släpper för honom snart, han fyller ju ändå två år snart...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback