Luciafirande på dagis

Tomte-MelkerI eftermiddag har vi varit på dagis och tittat på barnens förtjusande luciafirande. Nytt för i år var att de var utomhus och alla fyra avdelningarna hade ett gemensamt firande. Det var mycket mysigt och lagom kallt utomhus. De hade tänt massvis med värmeljus (stående i små glasburkar) och ställt som en rad framför barnen. Sen blandande de sånger med att läsa verser (alla på en gång).  Efteråt erbjöds det fika, jättegoda lusselängder och barnens egenhändigt bakade pepparkakor (med varierat utseende). :-)


Det var bara Melker som var med i luciatåget i år eftesom jag har varit hemma med en snorig och lite hostig Alfred idag. Han ville hellre vara med mamma än att stå där framme och sjunga. :-)

Just ja, något otäckt hände efter uppträdandet. Vi stod i kön till att köpa fika då jag plötsligt hör Melker gråta förtvivlat. Han var lite före mig i kön så jag såg honom inte. Det som hade hänt var att han hade haft ljuset i munnen (!) och lyckats BITA (!?!?!) sönder ljuset, så nu hade han lite glassplitter i munnen. Vi gick på en gång in för att skölja munnen och lyckligtvis hade han inte skadat sig alls. *pust*

Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Vilket ljuvligt luciatåg! Fint att vara ute =) ! Här har det inte kunnat vara ute ALLS på dagis på hela veckan før det är så halkigt och det regnar så :(( .
Otäckt med lampan, huff, Alex stod (givetvis) med lampan i munnen också...

((Kramar))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback