Det är mycket nu...


På bilden: Melker januari 2007


Oj, tiden rinner iväg tycker jag. Barnen öppnade redan den 6e luckan i kalendern i morse och snart är det jul och därmed lång ledighet. Det ser jag fram mot mycket!! Julen ska vi fira hos barnens kusiner i Virsbo. Nyårshelgen firar vi i husvagnen i
Gillersklack. Vi får hoppas på att snön ligger kvar då och att det kommit mera tills dess. Vi var däruppe i helgen och då var det ca 5 cm plus att det snöade hela lördagen så säkert 10 cm ytterligare kom. DOCK började det regna på kvällen och fortsatte hela natten....

Jag är evigt trött på det här murriga hemska regniga mörka tråkiga ruskvädret. Det är mörkt när man vaknar och åker till jobbet. Det är mörkt under dagen, solen lyser med sin frånvaro och det är mörkt när man åker hem. Kan man bli annat än trött? Jag bara undrar??

Trött blir jag oxå på att tvätta barnens kläder hela tiden (nåja, jag tar hem dem på fredagar och tvättar dem då). Jag tycker inte jag gör annat än sköljer av vantar, skrubbar vinterskorna osv. Det är lera ta-mej-tusan högt och lågt på skor och jackor... Tänk vad mycket enklare det skulle vara om det var ett par-tre minusgrader och sol!!! *längtar*

I morgon ska jag till Globen och se finalen i Idol. Det är jämnt mellan tjejerna tycker jag, men jag hoppas att Marie vinner. Det ska bli riktigt roligt faktiskt. Jag kommer att jobba halvdag i morgon och ta tåget upp till Stockholm där jag kommer att möta upp med P och C. Lördagen ska vi shoppa lite på stan. Kan det bli så mycket bättre? ;-)


Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Hej!
Trevligt med uppdatering :) . Här har vi haft underbart vinterväder de senaste dagarna, vi har kørt både spark och skridskor. Men till helgen ska det visst bli regn enligt prognosen, trist... Håller med om att det är tråkigt att det är mørkt på kvällarna, men vi førsøker tappert komma oss ut iaf.
Spännande med Idolfinalen :), vet inte om varken Amanda eller Marie var någon av mina favoriter. Tycker faktiskt daniel var mycket bättre änn Andreas som åkte ut tidigare. Ha det trevligt!

((Kramar))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback