Dan före dan före...

Årets julgranNu står granen klädd och klar, tyvärr blev det en "vanlig" gran i år. De senast fyra (tror jag) åren har vi annars haft en kungsgran. De barrar inte och är finare tycker jag. De åren har vi stöttat någon lokal idrottsförening. Väldigt praktiskt tycker jag. Vi har ringt/mailat in en beställning, betalat in på pg och fått gran hemlevererad till dörren! ;-)

När maken och barnen i fredags efter dagis skulle åka och inhandla julgran var det mycket utplockat bland kungsgranarna. Endast pyttegranar (ca 1,5m höjd) fanns kvar.

Nåja, årets upplaga av julgran blev fin ändå. Den är fantastiskt tät, men jag fasar för alla barr som den kommer att släppa...

Förövrigt är det lite städning som står på schemat för morgondagen samt bakning av norrländskt tunnbröd. Det är ett måste på julen! På eftermiddagen kommer morfar och brorsan med familj på minijul. Det är morfar som vill "leka" tomte så här i förväg.

Julafton kommer att firas hos släkt i Virsbo och juldagen med mormor på lunchen och brorsan på kvällen.
Fullt upp med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Hoppas att julen varit fin!!!
Ska inte disskutera julgranar, själv har vi ett i plast *hrm*, var (är?) allergisk før julgranar så skyller på det ;) .

((Kramar))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback