Alltså Arbetsförmedlingen...

Förra fredagen anmälde jag mig till Arbetsförmedlingen som arbetslös. Jag blev ju uppsagd förra sommaren och har hittills varit föräldraledig. Nu ska sambon vara pappaledig och vi lyxar till det med att vi båda är hemma. *s*

Nåja, Arbetsförmedlingen verkar tro att man är gjord av massa tid, lust och ork för att springa hos dem i tid och otid. Då var jag först där i fredags som sagt och så bokade hon in mig på två "möten" till. En idag för sk Basinfo och en nästa vecka för "Fastställande av yrke" hos den handläggare som jag blir tilldelad.

Vad händer? Jo, jag skaffar barnvakt (mormor). Åker buss ner till stan. Jag hinner som tur med bussen (jag fick springa till hållplatsen), men chauffören höll på att missa mig!?! Han stod på som bara den på raksträckan och jag fick vifta frenetisk för att han skulle se mig. *sur* Han fick bromsa ganska hårt och jag fick väl gå ungefär 10-15 meter...Han skyllde på att solen var i ögonen på honom... *suck*

Väl inne på Arbetsförmedlingen upptäcker jag att jag glömde ta med mig pappret som jag fick förra veckan där det stod vart jag skulle vara någonstans så jag gick fram till en "arbetsförmedlare" och frågade vart Basinfot skulle vara någonstans. Han såg mycket förvånad ut. "Vadå, ska du på Basinfo på en fredag, det har vi aldrig på fredagar?" Eh, svarade jag, det är väl fredagen den 5 maj idag? Efter lite kontroll i datorsystemet visar det sig att den människa som skrev in mig förra veckan hade bokat in mig FEL!!! Jag fick med andra ord ingen Basinfo idag utan jag fick en ny tid på tisdag... *sucka* Om jag hade uteblivit från ett inbokat möte hade de avregistrerat mig och jag får inte stämpla, men nu när de gjort fel då? Kan man stänga av arbetsförmedlaren? *haha*

Visst, jag är arbetslös, men för det tycker jag inte det är kul att springa hos dem tusen gånger... Jag har faktiskt annat att göra om dagarna - söka jobb till exempel. *haha*



I eftermiddag har vi roat oss med att städa utemöblerna och altan. Det var en hel del gamla löv som förirrat sig in på altan skulle man kunna säga. :-) I morgon skall Melker ha kalas för sina kompisar och på "seneftermiddagen" kommer ett par grannar över och firar honom också. På söndag är det dags för släktkalaset och på måndag fyller Melker 4 år. Upptagen helg kan man lugnt säga!


Kommentarer
Postat av: Petra

Jadu, den där arbetsförmedlingen... De är snabba med att komma med hot om att de ska stänga av en om man inte kommer då och då, själv hör de knappt av sig och om man har besök inbokat hos handläggare så är det ofta den handläggaren inte finns på plats när datumet för mötet väl kommer. :(

Postat av: Mia

Lycka till meed jobbsökandet!
Besvärligt det där med arb.förmedlingen, sambon har tjorvat på med de hela vintern../Mia m Iza&Klara

2006-05-10 @ 23:09:48
URL: http://nilberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback