Mera motion

Jag har alltid haft ett uruselt flås och nu har jag äntligen kommit igång med att jobba upp det.

Jag har en kort kort runda här i närheten som är ynka 500 meter lång och de första gångerna då jag var ute sprang jag där. Första gången orkade jag två varv för att sedan öka till tre varv. Fast det blir så hemskt tråkigt att springa så många varv på samma ställe...

Jag har visserligen min stegräknare på mig då jag springer, men det är mest för att se hur länge jag orkar springa. Jag försöker öka min joggingrunda varje gång med någon minut.

I går morse ville jag testa min uthållighet lite mera. Jag skulle springa "Hagbyrundan", den är ca 5 km lång och jag började med att gå ca 1 km till där grusvägen och allén börjar. Därifrån hade jag bestämt att jag skulle springa så länge jag bara orkade, helst hela grusvägen ända till där asfalten börjar igen. Och vet ni, jag orkade hela vägen!!! Då visade stegmätaren på ca 3,47 km!! Jag gick en bit för att hämta lite krafter och sprang sen de sista ca 300-400 meter hem. Det var verkligen en seger tycker jag! Tänk att jag, Åse orkade springa så pass länge! Kul!

Mitt mål som jag satt upp är att innan första snön kommer ska jag orka springa hela rundan i ett svep!! Det borde ju inte vara svårt att uppnå tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Mia

Heja Åse!
Du kommer att fixa rundan:)
Säger jag som inte sprungit sen skolan, jag är ingen joggare, iofs har jag inte prövat på ett tag:)/Mia mIza&Klara

Postat av: EB

Kanon, nu har jag en joggingkompis på lunchen,bra jobbat, vad kul vi ska ha :-))

2006-08-17 @ 07:37:18
Postat av: Eva på banken

Heja heja! Hela rundan fixar du på ett kick!

hälsningar
Eva

2006-08-18 @ 15:11:15
Postat av: Åse, M-02 & A-05

Eva på banken:
Vad kul att läsa att du håller koll på mig. *ler* Hoppas allt är bra med dig!

2006-08-19 @ 21:19:32
URL: http://didriksson.nu
Postat av: Jessie

Oj vad duktig du är som kommit igång att jogga :), och du fixar snart hela rundan !!!!

2006-08-20 @ 22:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback