Jaha, nu har det börjat igen...

Vadå undrar du säkert? Jo nattstrulet!!

Melker var en riktig strulputte under sin uppväxt. Som värst vaknade han uppåt tio gånger per natt!! Sedan ett par nätter tillbaka gör även Alfred det...

Dels är han knölig att söva, eller han somnar rätt snabbt efter sista amningen i min famn eller pappans famn. Sen när vi lägger honom i sin säng sover han sött i ungefär 30 minuter... Har man tur då somnar han om iom att vi stoppar in nappen åt honom, annars är han för pigg för att söva om. *suckar* Då kan det ta uppåt 30 min innan han kommer till ro och somnar om. Så här kan det vara ett par gånger på kvällen, innan vi går och lägger oss.

När han väl somnar till ordentligt sover han oftast till 00.30-01.00. Då lyfter jag över honom till oss och han somnar oftast om direkt utan bröstet, men det är efter denna gång som det är stört omöjligt att få honom somna utan bröstet. Tidigare, då han var yngre, kunde jag sova medan han åt, men det går bara inte nu längre vilket gör att jag är vaken rätt mycket om nätterna...

Usch, vet snart inte vad jag ska göra. Jag har ingen chans alls att sova ikapp på dagarna eftersom antingen är Melker hemma eller så är han på dagis och då sover Alfred i vagnen på väg dit och hem och vaknar lagom tills vi är hemma igen.

Men, men man får väl försöka se det positivt - om ca 1½ år sover han bättre! ;-) Så var det för Melker iaf...

Sömn? Det är överskattat?!

Kommentarer
Postat av: Eva (lillaEgo)

Vi har haft precis samma strul med Neo som ni hade med Melker. Hade jag anat hur länge det skulle hålla på hade jag nog anammat Anna Ws nattmetoder och från gått mina principer att rata allt hon tycker och tänker.
;)

Postat av: Sandra

Åh vad jag känner igen mig...
Mathilda sömnstrulade fram till hon var tre år, och vi sa att om vi får ett barn till så kommer vi köra stenhårt med sömnen.. Det har vi inte gjort och nu har vi det precis likadant som du beskriver... Tänker som du, om nåt år eller så får man väl sova :)

Styrkekram!

2005-11-11 @ 20:05:44
URL: http://www.familjenastrom.tk
Postat av: Åse

Törs knappt skriva det, men Alfred somnade för kvällen strax efter 20.00 och hittills (kl 22.00) har han inte vaknat en gång. Hoppas hoppas det blir en god natts sömn det här...

AW har en princip där med att man ska somna där man ska sova för att känna igen sig om man vaknar om natten. Vi försökte, dock inte fullt ut, att anamma lite under Melkers strulperiod, men jag tyckte det bara var drygt att stå att buffa rumpan då spjälsängen är i nedersta läget (aj aj ryggen)...

/Åse

2005-11-11 @ 22:03:55
URL: http://didriksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback