OK-stämpel i rumpan

Igår morse var Melker och jag till BVC för den sk 5,5 års kontrollen. Han var på strålande humör och svarade snällt på sköterskans frågor. Han fick rita en teckning , rita figurer (cirkel, kvadrat och triangel) samt lägga ett 25-bitars pussel samt räkna högt sina fingrar. Allt klarade han galant. Pusslet var hon mycket imponerad över att han klarade med sån fart. Tydligen brukar hon får hjälpa till då andra barn gör samma sak. Hon kollade också om han kunde stå på ett ben och räkna till 10 och om han kunde hoppa på ett ben.

Sen var det dags att mäta och väga sig. Melker är en lång kille och mätte idag 128,7 cm lång och vägde 26 kg. Han har vuxit 8 centimeter sen vi var där för ett år sedan (då vi egentligen var där pga lillebror)!!!

Till slut var det dags för sprutan. Sprutan som Melker har fasat lite för. Vi har pratat lite om den ett par gånger under hösten och till en början var han mycket avigt inställd till den, men de senaste dagarna då jag "påmint" honom om besöket idag så var det som han hade förlikat sig med tanken på att han skulle få en spruta. Hur som helst så gick det jättebra med sprutan. Han satt helt avslappnad i mitt knä och reagerade inte över huvudtaget! *stolt* Jag trodde han skulle "kvida" lite iaf för det är han bra på i andra sammanhang. ;-) Det känns skönt att han fick en positiv minnesbild över sprutan nu för framtidens skull.

Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Førberedelser är receptet på allt gott =) ! Bra jobbat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback