Skridskor till mamma

Precis som jag befarade var mina gamla skridskor för små. Jag fick på mig skridskon, men det var inte mycket mer. Jag vill gärna ha plats för lite varma raggsockor och det skulle aldrig gå. Efter Alfreds klippning idag gick vi till Stadium och jag hade turen att de hade ett sista par i storlek 42(!!!) till mig. Jag tror det hade räckt med stl 41, men nu får jag utan problem plats med både extra sula och extra socka. :-) Jag har storlek 40 på vanliga skor...


Skridskorna ser mycket coolare ut idag tycker jag, de ser ut som "hockeyrör" nästan men de har de (för mig) nödvändiga taggarna framtill ändå. Och vilket stöd man får till foten och vristen, de är mycket stabilare än den gamla sorten som jag hade förut. Nu återstår bara att ut och åka skridskor... Jag hoppas vi kan åka i helgen. Jag hoppas även att kylan håller i sig här nu ett tag så de kan spola is borta vid skolan så vi slipper åka ända till Isstadion på andra sidan stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback