Nyårshelgen

image132Oj, här rinner dagarna iväg, snart börjar jag jobba igen. Nyss var det julhelg och nu är även nyårshelgen förbi. Det har varit enormt skönt att vara ledig så här länge. Jag är glad att vi tog ledig även denna vecka.


Nyårsafton firades i husvagnen tillsammans med familjen S. Vi åkte upp den 30 december och det är alltid skönt att komma dit upp. Tyvärr lyste snön med sin frånvaro när vi kom upp, men faktum är att det började snöa lite på natten så när vi vaknade på nyårsafton fanns ett tunt tunt täcke med snö på marken. Genast blev det lite ljusare ute. Snöandet tog ny fart sedan på nyårsdagen och när vi åkte hem vid 16-tiden hade det kommit nästan en decimeter.

Nyårsaftonskvällen tillbringade vi på Klackens Restaurang som bjöd på nyårsbuffé. Efter middagen fanns det en dansmatta kopplat till en projektorsduk  där barnen (eller den som ville) kunde dansa. Jag tycker det är barnsligt roligt och efter lite övertalning fick jag med mig grannen upp. Man kan lätt säga att jag dansar hellre än bra. *hihi* Vid 21.30 eller nåt sånt gick vi tillbaka ner till husvagnen och spelade lite spel - "
Med andra ord". Det spelet fick jag för flera år sedan i julklapp men har hittills aldrig spelat det förrän nu denna helg. Många skratt blev det under kvällen och självklart vann tjejerna! :-)

I år valde vi att inte köpa några egna fyrverkerier men självklart gick vi ut vid 12-slaget för att kika på de fyrverkerier som de andra hade köpt. Barnen var i extas och hade väntat länge på "ferverkerna". Sen var det dags för småpojkar att sova och jag lovar, de sov nog nästan innan de lagt huvudet på kudden...

Det kändes lite bakvänt att åka hem idag då snön äntligen kom, men vi hade oturen att gasolen tog slut lagom till jag skulle laga lunch. Det kan tyckas konstigt men eftersom vi har problem med värmepannan har vi värmt husvagnen med både el och gasol och då går det åt lite mer gasol... Nu har vi bestämt oss för att köpa ny värmepanna till husvagnen. Vår gasoltub rymmer 11 kg och det räcker ungefär fyra dygn märkte vi... :-) En ny panna kommer att kosta oss ett par tusenlappar, men det är det värt, vi vill ju kunna utnyttja vagnen även på vintern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback