Helgen redan slut

Vad fort helgerna går när man har fullt upp hela dagarna. Lördagen startade jag med en morgonpromenad med Ipod'en laddad med ljudbok. Jag började lyssna på Svinalängorna och den är lite annorlunda kan man lugnt säga. Fast bra annorlunda! Man får följa 7-åriga Leena med finska föräldrar som flyttar till ett helt nybyggt område i Ystad. Jag skulle tro att boken utspelar sig på 60-talet. Uppläsare har finlandssvensk dialekt och det tycker jag gör boken mer levande på så vis.  Lenas familj har det knapert och föräldrarna är periodare... Jag hann lyssna på, motsvarande en CD-skiva under promenaden. När jag kom hem tog jag itu med den överfulla tvättkorgen och jag tror det blev fyra maskiner tvättade igår.

Senare på förmiddagen åkte vi runt till två Husvagns-affärer, dels
Caravan och dels Tumbo. Vi kikade mest på vad olika saker kostade. Barnen älskade att titta in i de nya husvagnarna som affärerna sålde. Nya husvagnar är sååå fina tycker jag. Det är fina priser oxå. ;-)

När vi väl va r i Tumbo beslutade vi oss för att åka till Västerås för att titta på kakel hos Bauhaus. Vi står ju i startgroparna för att renovera badrummet på bottenplan. Och eftersom vi ändå var i Västerås passade vi på med ett besök på IKEA. Vi skulle köpa kuddar och filtar till husvagnen. Vi bestämde oss för att ta IKEA först eftersom det var snart dags för lunch och då skulle vi kunna äta på IKEA innan Bauhaus.

Vi plockade på oss det vi skulle köpa på IKEA och så konstaterade vi att eftersom det var så otroooligt mycket folk vid restaurangen skulle vi åka in till Västerås för lunch istället. Det knäppaste av allt denna dag var att när vi väl var hemma igen kom vi på att vi inte hade besökt Bauhaus FAST det var DÄRFÖR som vi åkte till Västerås!! Snacka om att vi är tankspridda!!! *haha*

Idag, söndag, knöt jag återigen på mig mina gympadojjor och gick ut med Svinalängorna på en promenad. Efter promenaden strök och vek jag ihop gårdagens rena tvätt! *stolt* Under tiden som jag strök gick M ut för att börja tvätta husvagnen och när jag var klar var det min tur att städa ur den invändigt. Det tog sin lilla stund, men nu är det rent i alla fall. Efter lunch bestämde vi oss för att återigen åka till Västerås och Bauhaus efter ytterligare ett besök hos Tumbo. Vi beställde sidospeglar till bilen och köpte mattor till husvagnen.

På Bauhaus hittade vi det kakel vi ville ha och för att komma ihåg hur det såg ut och vad det hette tog jag kort på den interiör som hade det vi ville ha med mobilkameran. Vi hittade också ett gardintyg som vi fastnade för. De gardiner som hänger i husvagnen är riktigt läbbigt fult så här ska det sys nya gardiner. :-)

Så snart barnen sover (ska lägga dem nu) ska vi ut i vagnen och piffa lite. Lägga på nya mattorna och plocka in lite av det som vi köpt. Det ska bli kul faktiskt. :-) Ska försöka ta lite kort så ni får se lite före/efter bilder.


Kommentarer
Postat av: SH

oj, bilken fin bakgrundsbild du har på bloggen, tyckte verkligen om den! =)

Postat av: Susanne m Edith

Javisst går helgerna fort! De bara rusar iväg. I helgen jobbade jag dessutom mellan kl 10-16 på lördagen och då försvann ju den dagen i ett nafs.
Kul med husvagn! Fast jag är ingen husvagns-nisse men en husbil skulle jag kunna tänka mig. Mest för att man skulle kunna åka runt med hunden utan att tänka på ev. hundhotell när man är på semester. Ni får väl svänga förbi om ni är i Västerås! Det var ju evigheter sen vi sågs!! En snabb kopp kaffe kan man ju hinna med...... *ler*
Ha det gott
// Susanne

2007-09-30 @ 22:16:24
URL: http://dusisus.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback