Söndagskväll

Lagom till att söndagens middag var serverad gick jag in till barnen i vardagsrummet och bad dem komma och äta. Jag ser Alfred resa sig upp och tar ett steg för att sedan direkt snubbla på mattkanten. Han faller olyckligt med kinden rakt mot bordets hörn. *aj* Jag rusar direkt fram för att trösta en ledsen och gråtande Alfred och samtidigt ser jag att det blev ett jack (ca 5 mm) i kinden och det blöder.

Och jösses vad det blödde sen. Det blödde igenom plåstret på nolltid och vi fick byta redan efter middagen. Ett barns ansikte är ju inte så stort att plåstert täckte halv kinden nästan... Tur att jag hade såna där bra "stripes" att sätta först på såret. Tänk att ett så litet jack kan orsaka så mycket blod. Även 1½ h senare blödde det fortfarande och på måndagsmorgonen såg jag att det blivit lite fläckar på örngottet. *stackarn*

I morse när jag bytte plåstret på honom såg jag att det hade dragit ihop sig ordentligt nu och vi kan ju hoppas på att han inte får något fult ärr efter fallet.

Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Stackars, strips är bra att ha ja =) ! Alex slog Adam i huvudet med en
spade i
somras :| , jøsses så det blødde,men det fixade sig med lite strips ;) . Ssk-mammor tar inte sina
barn på sjukhuset
i onødan neeej :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback