Naprapratbesök

Jag har haft (kännbart) ont i korsryggen de sista 3-4 veckorna. Den sista veckan har jag haft ont i ryggen varje morgon då jag vaknat. Sån tur var har den smärtan gått över efter att jag varit igång ett tag, men jag vaknar till varje gång jag ska vända mig på nätterna... *inte kul*

I torsdags förra veckan tyckte jag att smärtan kulminerat då jag även började känna huggande smärtor i ländryggen så jag ringde till en napraprat och beställde tid. Tyvärr hade hon inte tid förrän idag.

Hon kände igenom mig, kollade reflexerna. Bad mig ligga på rygg på britsen och hålla upp ena benet som hon skulle pressa ner. Jag skulle då så gått jag kunde motarbeta henne genom att trycka upp benet. Ganska snabbt konstaterade hon att jag var svagare i höger ben än vänster. Överlag hade jag ondare på höger sida av ryggen än vänster. Hon masserade, tryckte och töjde genom hela ryggen och bitvis gjorde det rätt ont. :-)

Men värst var väl när hon "knäckte"  till ryggen mitt emellan skulderbladen. Jag var inte alls beredd på vad hon skulle göra. Hon bad mig andas in och sedan på henne kommando andas ut och samtidigt då pressade hon ryggen neråt på något vis och sen kom värsta knaket. *jösses*

Jag fick några stretchövningar att göra 4 ggr per dag och så ska jag tillbaka om en vecka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback