Fastnade i en stövel

image122Yes, du läste rätt! :-) 

Efter att barnen somnat åkte jag till Coop för att handla lite mat. Innan jag gick till kassan tog jag ett varv runt skoavdelningen och passade på att titta lite på stövlar som de hade. Det fanns väl egentligen ingen som jag direkt fastnade *haha* för, men jag provade ett par i alla fall. Stövelskaftet var lite väl trångt på min vad och dragkedjan kärvade lite. Väl på foten konstaterade jag att "nä, dessa ska jag inte ha". Jag böjer mig framåt för att dra ner dragkedjan och det går inte att rubba den!! Då såg jag till min fasa att dragkedjan gått sönder ungefär 1 cm ner från skaftet. Den har alltså delat på sig och alla vet väl hur knivigt det är att få ner kedjan över det "trasiga" området... Vad göra? Jag började småskratta för mig själv och såg det komiska i situationen. Istället för att fastna för en stövel fastnade jag i en. *ler*

Jo, jag haltade iväg bort till kassorna, med den andra stöveln (stövlarna satt som vanligt ihop) i handen och kundvagnen framför mig. Tur att klockan var strax före 21 på kvälllen... En kassörska ringde efter en tjej från "information" som kom till min hjälp. Vi gick efter en sax och hon fick helt sonika KLIPPA sönder stöveln för inte ens hon lyckades dra ner dragkedjan...

Snacka om dråplig upplevelse. ;-)

Kommentarer
Postat av: Susanne m Edith

Härlig syn!!! *s*

Postat av: Susanne m Edith

Hej igen.
Är det i Gillersklack som ni ska åka skidor?? För visst ska ni ha husvagnen där i vinter? Vart ligger det? Har ingen koll känner jag.....

Skidåkningen kommer nog att gå galant. Ungarna lär sig ju så himla fort. Det var lite värre för en annan - man är ju så rädd för att ramla :-( men skam den som ger sig! Nu har det gått några år och rädslan har övergått i njutning. Trodde aldrig det skulle hända när jag började!!
Kram Sus

2007-11-07 @ 23:35:45
URL: http://dusisus.blogspot.com/
Postat av: Sara i Norge

Haha, som hämtat ur en komedi =) !

Fnissar lite till...

((Kramar))

2007-11-08 @ 12:08:07
URL: http://www.saraz.no
Postat av: Daya o Gänget

Hej!!
Ja vi har fått en till här hemma, vi har döpt henne till Råttan *Skratt*
Riktig kurt i bruden. Blir en massa träning, stadsträning för henne, hon pallar inte av sådana enkla saker som att möta folk på stan.
Allt annat går galant!

Jag har tänkt på att gå in på ww.hundliv.se och kolla om de har någon väska som man kan ha hunden i.
Jag vill inte ha henne inanför min jacka. Det är inte bara HON som fryser *Skratt*

Kul med ny jobbmobil??

Ha det bra!
/Daya o Gänget.

luncha ngn dag?

2007-11-12 @ 16:37:06
URL: http://cpzona.blogspot.com
Postat av: Linda

Haha, vilken rolig syn det måste varit! De där stövlarna ville iallafall ha DIG! ;-)

Ah, så er hamster rymde från kartongen han levererades i. Det var vår väldigt nära att göra också. När jag kom hem och tog upp kartongen ur påsen var det ett STORT hål i den. Som tur var hade han bara gnagt men inte rymt, utan han låg kvar där i. Men den där buren hade han då ingen lust att bo i. Detta var ju andra rymningen på kort tid. Smart liten rackare!

Adam har tagit det rätt bra. Var lite ledsen först att han var död, men sen har han inte sagt så mycket. Han får gosa desto mer med kattungarna istället.

2007-11-13 @ 20:04:40
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Anna

Hihi. Vilken tur att det inte hände en lördag kl tolv när hela världens människor ska handla!!

Ha en bra dag.

2007-11-18 @ 10:37:38
URL: http://majsanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback