Nu är glada julen slut slut slut...

Idag fick det vara nog! Julgranen åkte ut tillsammans med juldukar och julgardinen. Till och med adventljusstakarna tog jag bort... Sååå skönt! Utomhusbelysningen får dock vara kvar, det lyser upp lite i det för övrigt trista mörkret. Var är snön och vintern?


Efter lunchen passade vi på att ta en promenad till Konsum för att köpa lite frukt. Melker fick cykla och Alfred passade på att sova en liten stund i vagnen. Det gick jättebra för Melker att cykla till Konsum, men på hemvägen gick det sämre. Han tycker det är otäckt med nedförsbackarna som finns på hemvägen. Det spelar ingen roll att jag försökte förklara för honom att han kunde bara rulla ner och hela tiden småbromsa lite. Näpp, istället försökte han parera farten med fötterna i backen och liksom bromsa med skorna. Fast det gick så klart inte speciellt bra att bromsa så, så självklart stöp han på öronen... Fallet gick bra, inga skrapsår eller andra blessyrer. Han är sååå envis min lille kille. :-)


I morgon är det jobb igen, då ska jag åka till det bolag som jag och mina kollegor har tillsyn över.


Tack och god natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback