Kallelsen har kommit

Precis som jag misstänkte, att Melker snart borde få en kallelse till tandläkaren, kom den idag som ett brev på posten(!), dock är det inte en tandläkare han ska träffa utan en tandhygienist.

Melker och jag pratade lite grann ikväll om det kommande besöket. Jag frågade om han visste vad som kommer att hända vid besöket. Han svarade glatt "jag ska borra!!" Hmm... nej, svarade jag, det är det vi får hoppas att du INTE ska göra. Han verkar nu iaf inte ha några rädslor för besöket, så det bådar ju gott. :-)

Tiden är den 19 februari kl 09.00, så jag vete 17 hur jag ska göra med lillebror. Vi tar nog sovmorgon och så åker vi till dagis och lämnar Alfred för att sedan direkt åka till tandhygienisten. *funderar* Jo, så får det bli! Förhoppningsvis borde Melker kunna (läs: gå med på att ) sitta kvar i bilen medan jag och Alfred går in till dagis, för annars vill nog inte lillebror vara kvar...

Melker fick vara hemma idag med mormor. I morse då han vaknade var han inte alls piggelin. Han sa direkt att han var sjuk och man riktigt såg på honom att han inte var som han brukar vara. Han var rätt blek om nosen och sa att han hade ont i magen... Tur att han kunde vara med mormor! Under dagen piggnade han på sig och han har ätit bra idag. Och nu ikväll var han sig själv igen. *skönt*

I morgon lördag, ska vi hem till en jobbarkompis (vi jobbar ihop även idag). Vi är ett gäng som tidigare jobbat ihop som brukar träffas och i morgon kommer vi bli ca 20 personer totalt, inkl barnen (i åldrarna 1,5 år upp till 20 år). Det ska bli jättekul att träffas "allihop" igen.

Kommentarer
Postat av: Sara i Norge

Lycka till med tandhygienistbesøket :) ! Vi har "synkorniserat" våra ungar så alla tre (!) ska dit den 20:e februari kl 8.30, det kan säkerligen bi intressant, hihi!
Adam (nu 5 år) tappade en framtand i somras, men han har en krokodiltand "extra" så han har totalt tre tänder där den sitter =) .

God helg vidare!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback