Riktig försommarvärme idag

Å vilken härlig dag detta har varit!! Visserligen var det lite småkyligt i morse, men snabbt steg kvicksilvret i termometern. Härligt!!

Vid halvelva kom mamma hit för hon skulle barnvakta ett par timmar då jag skulle träna och sedan uträtta lite ärenden på stan. M jobbade på förmiddagen, därav barnvaktsbehovet. Nautilus i Eskilstuna ligger i samma lokaler som badhuset och normalt är det varmt i lokalerna och som vanligt då det är varmt ute stiger termometern ytterligare inomhus. Det var som en vägg av värme som slog emot mig då jag kom upp i lokalerna. *pust* Konstigt nog vänjer man sig efter ett tag... Typiskt nog hade jag glömt min vattenflaska hemma så jag sprang som en "skållad råtta" mellan maskinerna och vattenfontänen. *suck*

På eftermiddagen tog vi oss en cykeltur allihopa. Vi cyklade Hagbyrundan som är strax under 5 km lång. Väl hemma från den packade vi in oss i bilen och åkte till M & B. Det var jättelänge sen vi hälsade på dem. Barnen lekte som aldrig förr och hade jättekul.

Strax innan läggdags började Alfred att hosta. Han fick sova ungefär en timma innan hostan satte in under sömnen. Så nu sitter jag här och lyssnar till hans hosta. Det är ungefär en halvtimme sen jag gav honom en dos Mollipect. Undrar hur lång tid det ska ta innan det börjar verka? Annars blir det en rolig vaken-natt för oss....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback