Nu ska jag bli stark!

Jag har börjat styrketräna!!

Nautilus firar 20 (?) års jubileum med ett erbjudande till nya medlemmar (200 kr/mån autogiro och en t-shirt) och det erbjudandet nappade jag såklart på. Jag har hela våren gått och sagt att jag ska börja träna på Nautilus igen (sist är det typ 8-9 år sedan) och nu äntligen fick jag tummen ur...

Jag fick ett första schema med åtta maskiner som jag ska köra på i ungefär tre veckor. Jag kan lugnt säga att min överkropp behöver mer styrka för uj vad mina armar "darrar" så här tre timmar efter passet. ;-) Benen känner jag inget i än så länge. Fast benen har jag ju tränat rätt mycket ändå eftersom jag promenerar rätt mycket. Efter tre veckor får jag ett nytt schema med fyra nya maskiner.

Mitt mål med träningen är dels att blir allmänt starkare men även att minska kroppsomfånget (bränna fett) lite grann samt öka konditionen. Jag har ju även börjat löpträna fast än så länge har jag bara kommit ut en endaste gång. *flin*


Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Kajsa å Valter

lycka till med Nautilus!! Det funkar om du har gett dig f-n på det men det är svårt. Jag har hört att det krävs x antal ggr innan det blir en vana, själv är jag "periodare" när det gäller träning tyvärr. Just nu tycker jag att det är jättekul men vågar knappt skriva det för då kanske det avtar.

Lycka till med träningen iallafall!

Kramis

2006-05-19 @ 15:20:48
Postat av: Junitjej

Jag tränar också på Nautilus. Där jag tränar ingår också bad. Det känns knappt att jag har tränat armarna. Kanske jag har på för lite vikt. Vad tror du? Du har en väldigt läcker bakgrund! Hur har du gjort den? Ha det gott!

Postat av: Åse

Junitjej:
Min instruktör säger att man ska höja vikten till nästa träning om man orkar göra 12 repetitoner. Prova med det, kanske får du bättre resultat då?

2006-06-24 @ 17:58:34
URL: http://didriksson.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback