Sjukling och gräsäkna

Sambon har åkt till Tjeckien i jobbet och väntas hem till Sveriges gränser under torsdagen. Dessvärre kommer han inte hem hit utan skall vara på ett möte på huvudkontoret i Helsingborg på fredagen... *suckar* Så först på fredagskvällen, tidigast 19.00 får vi träffa honom igen.

Alfred fyller 1 år på söndag och det ska firas i dagarna två. På lördagen firar vi honom tillsammans med jämngamla kusinen (J är 18 h äldre än Affe) hemma hos kusinen och på söndagen ska han ha kalas här hemma för släkt och vänner.

Jag har bakat till söndagens kalas, dels kaloribomben "Dajmbitar", ett recept jag hittade på Aff:s Mat & Dryck-forum och så schackrutor idag. Kvar att baka, förutom tårtan, är långpannebullarna. De är så himla goda och dessutom populära. ;-)

Melker har klagat lite under eftermiddagen på huvudvärk och vid middagen kände jag att han var febervarm...  *jaha* Lite typiskt att han ska bli sjuk nu när M är bortrest. En pojke på hans dagisavdelning har vattkoppor och det är flera barn till på grannavdelningen (de samarbetar mycket) som oxå har det. Så kanske, kanske, hoppas, hoppas är det vattkoppor som är på G för Melker. Det vore så skönt om han fick det innan jag går tillbaka till arbete (fast först ska jag hitta ett nytt  jobb förstås)...

I  morgon har Alfred tid hos ortoptisten för att se om han skelar eller inte. Jag ser en tendens ibland hos honom, men det ska bli intressant att höra hur det är. Det var BVC-sköterskan som remitterade honom efter BOEL-testet i slutet av november. Sen på eftermiddagen är det dags för hans 1-års kontroll. Ska bli intressant att se hur mycket han väger nu och hur lång han är.

Skelar lite
På den här bilden kan man faktiskt ana att Affe skelar ibland...

Fortsättning följer...

OAO


54 minuter senare

Nu sover båda barnen och när jag gjorde i ordning Alfred för natten tyckte jag han kändes varm även han så jag tempade honom. Självklart (!) hade även feber... *suck* Eller rättare sagt, den var något förhöjd. Jag tror, och hoppas det har med den kommande kindtanden som spöka för honom de sista två veckorna. Jag har ingen lust att behöva boka av både ortoptisten och 1-års kollen. *håll tummarna*

Kommentarer
Postat av: Mys Med Princess Mars-02

Kikar in här. Usch då sjuka barn är aldrig roligt:(
Jag har just fått fart på min dator efter en krasch så lite foton kommer snart på bloggen .

Ses igen

2006-03-28 @ 21:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback