Tomt kök

Jaha, nu är det så här tomt i vårt kök... Planen var att tömma hela köket idag, men så hade sambon råkat köpa fel dimension på något som man har för att stänga av vattnet med... Men i morgon så.

Väggarna är spacklade och klara (de som inte syns på bild förstås). Taket är klart för målning så om någon dag åker rollarna fram och målar väggar och tak. Att vi inte har spacklat det som syns på bild har att göra med att det kommer antingen vara helt gömda av högskåp eller täckas av kakel. Senare i veckan kommer även golvet att läggas in.

Tomt kök



Kommentarer
Postat av: Anna

Vad spännande med nytt kök. Vi ska få stambyte nångång nästa år och då ska vi också fixa köket. Kanske kan få lite inspiration från er.

Ha det.

Postat av: Junitjej

Det ska bli kul att få se en bild på när det är helt klart sedan.

2006-07-30 @ 21:45:29
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Susanne m Edith

Hej Åse
Kul att se hur det händer saker i köket! Inte roligt med själva renoveringen.....men SEN blir det ju kul *ler*
Imorgon börjar Esa jobba. Själv har jag jobbat i 1 vecka. Så jag hoppas det börjar regna nu - det skulle kännas helt ok. Visst jobbar du också numera??

2006-07-31 @ 00:13:06
Postat av: Åse, Melker-0205 & Alfred-0504

Lite kommentarer:

Susanne:
Jo nu händer det grejer. Ikväll målar M taket och jag väggarna. Hoppas det blir snyggt!

Vi har dock "upptäckt" att det enklaste är att helt enkelt ta bort de gamla gipsskivorna på väggarna där kaklet suttit, det blir för mycket jobba att försiktigt knacka bort och sen skarv-laga.

Jag är inne på min tredje arbetsvecka och det känns jättebra. Det är så mycket nytt och intressant att lära sig så dagarna flyger iväg känns det som.

Junitjej:
Självklart lägger jag ut bilder på det färdiga köket.

Anna:
Vad kul att kunna bidra med lite inspiration! Lycka till själv med ert kök när det blir dags.

2006-07-31 @ 16:49:31
URL: http://didriksson.nu
Postat av: Snurran

Så spännande ! Ramlade in av en slump och kommer gärna tillbaka :) Fint blir det!!

2006-07-31 @ 21:25:58
URL: http://snurran.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback