Köket beställt

Idag har vi äntligen beställt vårt kök och redan nästa vecka kommer vi att kunna hämta stommarna och luckorna. Granitskivan vi beställt kommer dock att ta 4-5 veckor på sig... Så i morgon ska vi börja rensa i garaget (!) så vi får plats att bygga stommarna därinne. Sen är det dags att börja ta ner det befintliga köket. Eventuellt ska sambons mamma återanvända köket i sin stuga på Gotland som de håller på att renovera...

Vi har lyckats pruta ner vitvarorna en hel del, det känns riktigt bra. Genom att vara lite "om sig och kring sig" och fråga efter offerter hos flera försäljare samt söka priser på internet så har vi totalt tjänat (prutat) lite drygt 4000 kr.  Den största prisraset gjorde vi på Side by side-skåpet. Där sänkte han priset ytterligare 2500 kr. Ordinarie pris på det är 33000 kr, men så har de det här skåpet uppackat på lagret (en tidigare felbeställning) och han prutade själv först ner det till 28000 kr. Sen besökte jag
vitvarumaklarna.se och de tog 25 050 kr inkl moms och hemleverans... ;-)

Vi var och tittade på "Martin Timell"-kaklet igår hos Centro i Solna. Det var verkligen jättesnyggt och vi bokade faktiskt för 6 kvm (det var slut på lagret och inväntas om ett par veckor). DOCK har vi börjat vela vad gäller kakelfrågan. *suck* Nu är vi tämligen säkra på att det finns en risk för att köket kommer att upplevas som mörkt med den mörka granitskivan, det rätt mörka skiffer-laminatgolvet och så det nästan svarta kaklet... Nu har vi börjat titta efter ett kakel som är ljusgrå-akigt och helst i storleken 2x15 (kallas väl mosaik då va?). Någon som har något tips?

Kommentarer
Postat av: Mia A

Hej och tack för inlägget på min blogg - mitt första!!

Vi tycker själva att det blir stilrent och snyggt.

Tänkte på ditt kakel-problem. Jag kan förstå farhågan att det kommer upplevas som mörkt. Däremot tycker jag att själva kaklet ni valt var snyggt - kanske ni skulle kunna ta det grå kaklet (andra uppifrån) istället?

Är lite avundsjuk på att ni skall ha granitskiva måste jag säga. Jag hade jättegärna velat ha det men vi var rädda för att intrycket av köket skulle bli för kallt med vitt, rostfritt och grå/svart granit.

2006-07-05 @ 13:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback