Inskolning pågår

I tisdags började jag skola in Alfred på dagis. Han kommer att gå på samma avdelning som Melker så han är ju så gott som redan inskolad med tanke på att han varit med och hämtat och lämnat storebror under hela sin uppväxt. :-)

Förskolan provar en ny variant av inskolning med fem dagar isf 10 dagar. Vi har på direkten varit med i hela gruppen och första dagen var vi där mellan 8.30-11.00, de andra dagarna har vi varit där tills han somnat. De sover i barnvagn ute så det är ju bara att rulla hem sen när han somnat. :-)

Jag ser bara fördelar med denna typ av inskolning. När vi skolade in Melker var de övriga barnen ute och lekte så de tre nya barnen fick bekanta sig med lokalerna. Inte förrän långt senare i inskolningen fick de möta den större barngruppen och jag minns att Melker reagerade lite på att det blev lite rörigare och stojigare då de kom in.

Hur som så går det jättebra att skola in, i morse lämnade jag barnen vid 8.30 och sen var det bara för mig att gå hem igen. De ringer om det inte skulle gå bra, men med tanke på att det gick bra att vara själv igår så tror jag det går bra även idag. Igår satt vi föräldrar hela förmiddagen i personalrummet och hur trist var inte det på en skala?

Från och med tisdag nästa vecka är Alfred inskolad och klar. Min lilla bebis är ingen bebis längre. Han börjar bli stor nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback