Lite aktuella tankar

Igår eftermiddag pratade jag med Mie på MSN och hon berättade att hon åkt på mjölkstockning med tillhörande feber, det lustiga (fast jag ser inget lustigt i det egentligen) är att jag strax därefter började känna en ömmande smärta i vänster bröst även jag. Så snacka om att det är smittsamt. *haha* 

Jag har försökt med det mesta tycker jag för att lindra det; pumpa ur, låta Alfred äta från bröstet, massera duscha varmt etc. Men inget hjälper. Sån tur är har jag ingen feber (än så länge kanske jag ska skriva).

I eftermiddag ska jag och grabbarna ta bussen in till stan för att dels äta tårta på gamla jobbet och dels lämna tillbaka böcker till biblioteket. Idag är det många på jobbet som slutar (de lägger ner hela kontoret här i stan) så därför bjuder de på tårta. Jag slutade redan sista juni, men det känns ändå lite vemodigt på något vis att alla jobbarkompisar ska splittras nu. Redan nu har flertalet fått nya jobb, vilket är kul för dem. Jag själv kommer att börja söka efter nytt jobb efter årsskiftet har jag tänkt, men jag vet inte riktigt VAD jag ska söka för typ av jobb, det visar sig.

I förrgår blev jag förälskad - i min nya kamera: Konica Minolta Dynax 5D! Redan efter ett par tagna kort märker jag stor skillnad mot min gamla kamera - Konica Minolta Dimage Z3. Nu gäller det att lära sig hantera kameran med alla dess tekniker och finesser, dessutom ska jag försöka hitta mig en kameraväska så jag kan ta med mig kameran ut på galej. Väskdjungeln är snårig så valet är inte direkt lätt. ;-) Vilket i-landsproblem va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback