Lagen om livets jävlighet?

Jag tror jag döööör, Murphy är verkligen inte min vän idag!!!

Jag hade börjat skriva ett lååångt inlägg om min förskräckliga morgon... Om tjuriga Melker osv. Sen får jag ett mail med en länk i som jag klickar på. Vad händer? Jo länken öppnas i det här fönstret och när jag klickar "bakåt" igen så är självklart det jag skrev borta. *irrriterande*

För att återgå till min morgon:

Vi blev sena iväg till bussen (och dagis) idag men det gör inte så mycket eftersom nästa buss går 12 minuter senare. När vi hade stått och väntat i 20 minuter gav vi upp! Bussen kommer aldrig! Jag beslutar att vi går till dagis istället. Det är inte speciellt långt egentligen men eftersom man aldrig vet vilket humör Melker är på så tar vi bussen till och från dagis oftast... Vi åker ju ändå gratis eftersom vi har barnvagn med oss.

Då vi börjar gå hemåt igen, kom jag på att vi kunde ju cykla till dagis. Alfred är ju stor nog nu att sitta i cykelsitsen och Melker cyklar ju på egen cykel. Sagt och gjort, in i garaget för att leta efter Melkers gamla cykelhjälm... Hittar först den inte. Blir irriterad och ringer M för att fråga om han visste vart den är, men självklart visste han det inte. Sen hittar jag hjälmen till slut. Nu är klockan 8.45 och Melker ska vara på dagis 8.30... Då ska jag börja kånka fram cyklarna. Melkers cykel hade M ställt ovanpå våra cyklar så jag fick börja med att lyfta ut den och självklart ska det j-vlas även där, men delar som hakar i varandra. Sen fick jag flytta på Ms cykel och när den väl var ute upptäcker jag att MIN cykel har punka!!! *aaaaaaaaaaaaagh*

Då höll jag på att gå upp i limningen... Alfred hade dessutom tröttnat i sin vagn och hade börjat skrika. Då beslutade jag att Melker fick cykla och jag och Alfred går. Det går ju i alla fall fortare än om Melker ska stå på ståbrädan. Melker var jätteduktig att cykla, pinnade på jättebra och det tog bara den kvarten att komma till dagis som det tar för mig att gå själv.

Tyvärr har vi inget cykellås till hans cykel så vi parkerade den inne på dagisgården, bredvid en annan dagiskompis cykel. Jag tror Melker var stolt över att få ställa sin cykel där också. Han har visserligen sin hjälm kvar på dagis men jag hoppas ändå verkligen att han kan låta bli cykeln då de är ute och leker... Vi får se.

Får se hur resten av dagen blir med tanke på denna start. *haha*

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken morgon ni hade, era stackare! Men det ordnade sig bra till slut ;-) Hoppas resten av dagen blev bättre!
Kram från oss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback