En tisdag hos oss (30 augusti)

Jag hade glömt bort att jag skulle dokumentera vår dag i dag så den första bilden togs först kl 9. Jag och storebror Melker gick upp strax efter 7 på morgonen och åt frukost innan jag skjutsade honom till dagis. Alfred, som vaknade vid 8 på morgonen, och pappa var kvar hemma.

Nyvaken
9-nånting
Alfred har fortfarande pyjamasen på sig och provsitter i den nya soffan som kom igår!

050830Tissefrukost
10-nånting
Först fick Affe en slurk tissefrukost och...

050830Leksak
...sen fick han sitta i sin stol medan jag läste morgontidningen.

050830Morfar och Alfred
11-nånting
Morfar kom på besök eftersom Melker&Alfred-pappan fyller år idag.

050830Sover
Efter lite bus i morfars knä blev Alfred så trött så han somnade sött i sin vagn.

050830Telefon
12-nånting
När morfar åkt passade jag på att ringa till möbelaffären eftersom de hade beställt FEL färg på två av kuddarna till nya soffan. *sucka* Ska bli intressant att se hur lång tid det tar innan de nya kuddarna kommer...

050830Nyvaken
13-nånting
Alfred sov och sov idag och innan jag skulle åka och hämta storebror från dagis såg jag att han hade vaknat i sin vagn. Där låg han glad för sig själv och tittade sig omkring. Gullungen!

050830Tuff
14-nånting
När vi kom hem från dagis ville Melker gå till kompisarna och leka och det var ju så fint väder ute så självklart skulle vi vara utomhus.

050830Gungar
Klätterapan Kasper och Melker

050830Blöjbyte
15-nånting
Vi gick hem en stund för att äta lite mellis och jag passade på att byta blöjan på Alfred.
Dessvärre fick Melker ett tokhysteri-utbrott precis då vi kom in så det dröjde en stund innan han lugnade ner sig och var redo att äta lite mellis. *3-åringar*

050830Tapetsering
16-nånting
På sin födelsedag får Melker&Alfred-pappan jobba hårt med tapetsering i det rum som Melker ska få. Den blå tapeten är alltså den nya...

050830Suger
Mer vävlim behövdes och jag packade in grabbarna i bilen för att åka och köpa lite mera.
Alfred är en riktigt sugar-kille, älskar sina fingrar och har ofta dem i munnen. Dreggligt värre blir det. ;-)
Vi passade samtidigt på att köpa en liten födelsedagspresent till pappan då vi var ute. Under tiden "åkte" Alfred bärsjal och det är sällan han somnar i den numera, han är tok för nyfiken för det.


050830Somnat
17-nånting
På vägen hem i bilen somnade dock Alfred gott och sov vidare i vagnen då jag lyfte över honom.

050830Kompisar
Nu har Alfred vaknat och grannkillen Danilo spanar in "bäbishen".
Tyvärr tog kamerans batteri slut här, hade glömt att ladda dem...

050830Övar
19-nånting
Alfred övar krypställningen. Han är som en kräfta, backar bakåt på glolvet.
Detta blev kvällens sista kort. Båda barnen somnade strax efter åtta på kvällen och själv satt jag uppe till strax före midnatt...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ni serut att ha haft en jättefin dag. Skickar du hit din man sen? Jag behöver också tapetserat. ;)

Postat av: Malmis m Rasmus och Noel

Vilken härlig dag! Det där med 3 års-trots känner jag igen...

2005-08-31 @ 14:10:35
URL: http://rasmusnoel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback